افغانستان، چې د اوږدو جګړو او سیاسي بې ثباتۍ له امله یې اقتصادي زیربناوې زیانمنې شوي دي، اوس په نړیوالو نندارتونونو کې د خپل سوداګریز حضور پراخولو ته اړتیا لري. دا نندارتونونه د کورنیو محصولاتو د معرفي او بازارموندنې لپاره یو مهم پلیټفورم دی، چې له لارې یې افغان سوداګر کولی شي نړیوالو بازارونو ته خپل محصولات وړاندې کړي.
په دې وروستیو کې، افغان سوداګرو په مختلفو نړیوالو نندارتونونو کې خپل محصولات نندارې ته ایښي دي. دغه ګډون د افغان سوداګرو د سوداګریزو اړیکو د پراختیا او د نوي ټکنالوژۍ په ترلاسه کولو کې یو مهم ګام دی. ګډونوال وایي چې په دې ډول نندارتونونو کې برخه اخیستل نه یوازې د سوداګرۍ د ودې لپاره مهم دي، بلکې د اړیکو د پراختیا او د سوداګریزو تجربو د تبادلې لپاره هم ګټور دي.
د نړیوالو نندارتونونو په چوکاټ کې، افغان سوداګرو ته دا فرصت برابریږي چې خپل محصولات د نړۍ له مختلفو هېوادونو سره شریک کړي او د دوی په بازارونو کې ځای ومومي. چین کې د افغان محصولاتو وروستي نندارتون کې ګډونوال محمد حنیف وایي: «موږ ډير امکانات لرو چې چین ته واردات وکړو او زموږ سوداګري باید دلته نوره هم وده وکړي.»
بل خوا چین کې د وروستي نندارتون په اړه د صنعت او سوداګرۍ وزارت ویلي چې ، د افغانستان او نړیوالو بازارونو ترمنځ سوداګریزې اړیکې په وروستیو کلونو کې پراخې شوي دي. وزارت د روان هجري لمریز کال په لومړیو شپږو میاشتو کې د کابل او بیجینګ ترمنځ د ۳۰۶ میلیونه ډالرو په ارزښت د سوداګریزه راکړې ورکړې راپور ورکړی چې ۷ میلیونه ډالر یې صادرات تشکیلوي. دا صادرات، چې جلغوزه، زرد الو او قیمتي او نیمه قیمتي ډبرې پکې شاملې دي، د کورنیو محصولاتو د بازارموندنې لپاره یو مهم ګام دی.
په دې ټولو کې، نړیوال نندارتونونه نه یوازې د سوداګرو لپاره غوره فرصتونه برابروي، بلکې د افغانستان د اقتصادي ودې لپاره هم یو اساسي رول لري. په هېواد کې د افغان سرپرست حکومت تر بیا واکمنېدو وروسته، چین له افغانستان سره خپلو اړیکو ته دوام ورکړی او په مختلفو برخو کې یې پانګونه کړې ده. دا پانګونه نه یوازې د اقتصادي ودې لپاره مهمه ده، بلکې د افغان سوداګرو لپاره هم یو فرصت دی چې د نړۍ په کچه خپل ځای جوړ کړي.
په پای کې، نړیوالو نندارتونونو کې د افغانستان حضور باید د حکومت او خصوصي سکتور په ګډه همکارۍ سره پراخ شي. دا حضور به نه یوازې د هېواد اقتصاد ته وده ورکړي، بلکې د افغان سوداګرو لپاره به نوي فرصتونه هم برابر کړي. دا یو وخت دی چې افغانستان د نړیوالو بازارونو په لارښوونو کې خپل حضور پراخ کړي او د خپلو کورنیو محصولاتو لپاره نړیوال بازارونه ومومي.